Maison

Title Image

Blog

Cum te urmaresc reclamele ?

Cum te urmaresc reclamele?

(Re)Marketing –  Pentru ca Marketing-ul a devenit prea mainstream Marketing, Remarketing, Targeting, Retargeting , SEO, SEM, Google Ads si putem continua asa pana diseara. Un marketer bun trebuie sa le stie pe toate, dar tu de ce ai nevoie? Ai nevoie sa stii cum functioneaza fiecare sau doar cum poate fiecare sa-ti ajute afacerea?

In articolul urmator vei afla: Cum te urmaresc reclamele, ce este Remarketing-ul si cum poate acesta sa-ti ajute afacerea.

Dar pana sa iti explic ce este remarketing-ul online, haide sa-ti prezint un exemplu real de cum functioneaza „remarketing-ul offline” in viata de zi cu zi.

Remarketing offline.

Urmatoarea povestioara este una reala pe care am patit-o chiar eu, fara sa-mi dau seama ( da si marketerii pot fi influentati de unele campanii de marketing).

Ca si tot romanul care se respecta, vara merg si eu la mare. Si bineinteles ca nu puteam sa merg cu „colacul” pe mine de acasa, asa ca am hotarat sa ma apuc de alergat. Mi-am scos echipamentul de alergat de la naftalina si m-am dus ca orice clujean care vrea sa faca putina miscare pe malul Somesului. O sa ma intrebati ce legatura au toate astea cu remarketing-ul!? Pana aici nimic, dar cand m-am intors de la alergat in acea zi, in drum spre casa, am vazut urmatorul panou publicitar:

Un mesaj care-ti ramane intiparit in minte

„We will, we will FEED YOU”, un mesaj pe cat de simplu pe atat de usor de retinut. E de ajuns sa-l citesti de 2-3 ori si o sa incepi sa-i auzi pe baietii de la Queen interpretand acest refren. I-am facut o poza, am zambit si am mers spre casa.

Partea interesanta urmeaza abia acum, deoarece a doua zi  am mers din nou la alergat, iar la intoarcere am dat din nou peste acel afis, l-am citit, am zambit si am mers mai departe. A treia zi din nou l-am citit, am zambit si am mers mai departe, a patra zi la fel, a cincea la fel si tot asa timp de vreo doua saptamani.

Avand in vedere ca mai cunosteam si alte firme care ofera servicii similare si de la care comandasem in trecut, nu am cautat si nu am fost curios sa aflu mai multe detalii despre aceasta firma. Ma multumeam sa le citesc mesajul zilnic si sa zambesc.

Cu toate acestea, intr-o zi obisnuita, la birou colegii voiau sa comandam mancare si nu stiau la ce firma sa apelam. Nu cred ca vei fi surprins daca iti voi spune ca prima firma care mi-a venit in cap nu a fost nici „ursuletii roz” si nici „biciclistii galbeni”, ci firma despre care nu stiam nimic mai mult decat ce era pe acel banner si care mi-a ramas intiparita in memorie.

remarketing

Efectul remarketing-ului

Acesta este efectul remarketing-ului: el nu convinge pe loc clientul sa ia produsul sau serviciul tau, ci il obisnuieste cu acesta dinainte chiar sa-l detina si il determina pe acesta sa-l accepte ca o posibila varianta pentru viitor. Este un fel de mesaj subliminal, daca vrei sa-i spunem asa.

O data intrat in mintea clientului, sansele ca acesta sa apeleze la produsul sau serviciul tau sunt mult mai mari. Este posibil ca in momentul in care iti vede reclama sa nu aiba nevoie de produsul sau serviciul tau, dar atunci cand va avea nevoie, produsul tau ii va veni primul in minte, in detrimentul concurentei.

 

Ce zici? Ti s-au intamplat si tie lucruri asemanatoare si nu ti-ai dat seama pana acum?

Gandeste-te daca un simplu panou publicitar poate face asta, ce poate face in mediul online un astfel de banner?

Remarketing online.

Intr-o perioada in care numarul site-urilor de e-commerce creste exponential de la an la an, iar piata din Romania continua sa se dezvolte, era normal ca si deciziile de cumparare ale consumatorilor sa nu mai vina atat de usor si de unidirectional. Cea mai buna comparatie ar fi cu televiziunea de dinainte de 1989 si televiziunea din prezent. Pe atunci aveai un singur canal TV, nu aveai alta alegere decat sa te uiti sau nu.

Astazi faci ,,zapping” printre sute de canale si, pe langa posturile HD sau nu de la TV, ai multiple variante de consum si pe tableta ori telefon. La fel se intampla si in industria de e-commerce. Astazi consumatorii de cumparaturi sau servicii online au multiple variante.

E foarte simplu sa stai acasa pe tableta, la birou pe laptop sau pe telefon in timp ce astepti autobuzul si sa cauti informatii despre un anumit produs sau servicu pe diferite site-uri comparand ofertele. E mult mai usor decat in mediul offline.

Remarketing-ul este o tactica ce se bazeaza pe segmentare comportamentala in mediul digital si se construieste cu ajutorul acelor ,,urme” pe care le lasa utilizatorul in navigarea online, indiferent ca face asta pe un PC clasic, un latop, tableta sau smartphone.

 

Cum reamintesti clientilor de produsul sau serviciul tau?

Cu totii stim ca putini sunt consumatorii care se duc direct pe un anumit site, aleg produsul/serviciul si il cumpara fara sa mai verifice alte alternative.

Conform unui studiu recent a celor de la ALC.com, peste 98% dintre cei care acceseaza site-urile de comert online, aleg sa verifice produsul sau serviciul respectiv pe cel putin inca un site  inainte de a-l achizitiona. Practic, odata plecat de pe site-ul tau, sansele ca un vizitator sa se intoarca sunt foarte mici, deoarece sunt  foarte mari sansele ca el sa fie distras de alte lucruri atunci cand navigheaza pe internet. Pe langa acest lucru, mai exista si site-uri concurente care vand acelasi produs, produse similare sau produse sustituibile. Din acest motiv a aparut ideea de a reaminti consumatorilor de existenta produsului sau serviciului tau. Acest „reminder” poarta denumirea de remarketing.

De exemplu, in mod normal, daca un vizitator paraseste site-ul abandonand cosul de produse creat, fara a lasa o adresa de email sau alta metoda de a fi contactat, nu putem sa mai facem nimic pentru a-l aduce inapoi. Dar prin tool-urile de remarketing, acel client are posibilitatea sa vada reclama la acel produs/serviciu, la anumite oferte sau sa fie informat de anumite beneficii. Sunt si campanii care includ un reminder si care sugereaza consumatorului sa finalizeze comanda.

Prin urmare nu e de mirare ca cei care folosesc remarketing-ul vad un ROI (Return on Investment) crescut: mai multe vanzari si obiective indeplinite, dar si mai multe cautari ale brandului.

 

Do you want a cookie?

Mai tii minte cand erai mic si iti zicea mama sa nu accepti nimic de la straini? Acum de ce nu o mai asculti? Zilnic accepti orice ,,prajiturica” iti este oferita fara sa stai pe ganduri. Ma mira ca inca nu te-ai ingrasat!

Acum sa lasam glumele la  o parte. In caz ca nu te-ai prins, ma refeream la acele cookies-uri care se afla in spatele browser-elor si care colecteaza ,,insight”-uri. Practic, unul dintre elementele care face posibil remarketing-ul sunt aceste elemente numite cookies.

 

Ce trebuie sa stii despre campaniile de remarketing prin Google si Facebook?

In cazul Google exista trei unelte care ajuta livrarea campaniilor de ,,remarketing”.

– Google Analytics, prin instalarea codului de tracking si crearea de liste de ,,remarketing”.

– Google AdWords, prin reclame segmentate si personalizate.

– Google AdSense, prin sistemul de afisare al reclamelor AdWords in Display Network.

Daca te intereseaza o campanie de ,,remarketing” prin Google, trebuie sa stii cateva functionalitati. In primul rand, listele de remarketing le poti crea in Analytics sau in AdWords, iar reclamele pot fi livrate tot prin AdWords.

De asemenea, cu ajutorul AdSense si DoubleClick un publisher alege sa iti puna reclama sau reclamele pe site pentru a atinge audienta pe care o cauti. Daca in sistemul Google se foloseste in general termenul de remarketing, Facebook foloseste sinonimul – retargeting, iar campaniile se configureaza in jurul Facebook Retargeting.

Un exemplu valabil atat pentru Facebook, cat si pentru Google: daca ai o campanie si ai observat ca sunt utilizatori care au abandonat produse in cosul de cumparaturi, trebuie doar sa creezi o lista cu titlul ,,Recuperare cos” si sa setezi conditia ca cei din lista sa fi ajuns la pagina de finalizare comanda.

 

Cum te urmaresc reclamele pe Facebook?

Prin intermediul unui instrument numit ,,Facebook Pixel”.Daca ai auzit vorbindu-se de campaniile Facebook, cu siguranta ai auzit si de pixelul de Facebook. Poate denumirea ti se pare putin ciudata, insa in realitate lucrurile sunt destul de simple. Este foarte important sa stii ca in lipsa pixelului de Facebook instalat pe site-ul tau, nu vei putea realiza campanii care sa iti aduca trafic din partea utilizatorilor noi sau retargetati, dar nici campanii de conversii, doua dintre cele mai eficiente tipuri de campanii Facebook.

remarketing

Dar mai exact ce este acest pixel de Facebook?

Acesta este un fragment de cod pentru site-ul tau web, care iti permite sa monitorizezi activitatea utilizatorilor care iti viziteaza magazinul.

Cand cineva iti viziteaza site-ul web si realizeaza o actiune (de exemplu, prin finalizarea unei cumparaturi), pixelul Facebook se declanseaza si raporteaza aceasta actiune. In acest mod, vei sti cand un client efectueaza o actiune si te vei putea adresa din nou acelui client prin intermediul reclamelor viitoare de pe facebook.

De asemenea, vei putea sa te adresezi din nou acelui client folosind o audienta personalizata. Cand au loc din ce in ce mai multe conversii pe site-ul tau web, Facebook va invata sa livreze mai bine reclamele tale celor care prezinta mai multe sanse sa realizeze anumite actiuni. Acest lucru se numeste optimizare pentru conversii.

Practic, Facebook Pixel este ca un gardian la poarta magazinului tau care monitorizeaza traficul provenit din Facebook: cine intra si cine ce face in magazinul tau.

In concluzie, la ce te poate ajuta investitia in remarketing?

  1. Afisezi anunturi relevante pe site-urile frecventate de clientii tai;
  2. Comunici exact cu publicul care a fost interesat de produsele sau serviciile tale, deci cu persoanele care exprima un interes mare de achizitie;
  3. Cresti rata de conversie, complementand alte eforturi de promovare in online;
  4. Le reamintesti constant clientilor de produsele sau serviciile tale pentru a-i fideliza;
  5. Platesti doar cand utilizatorul da click pe anunt si nu in functie de numarul de afisari;
  6. Iti cresti semnificativ ROI-ul (Return on Investment);
  7. Monitorizezi in amanunt totul, de la afisari si numar de click-uri, pana la conversii.

Posteaza un comentariu