Maison

Title Image

Blog

Cum sa-ti cresti afacerea in 2020?

Cum sa-ti cresti afacerea in 2020?

„The best way to predict the future is to create it.” – Peter Drucker

 

Nu te-ai saturat sa astepti ca succesul sa apara din senin? Nu vrei sa faci niste schimbari care sa-ti aduca rezultatele mult asteptate? Vrei ca 2020 sa fie un an mult mai bun pentru afacerea ta? Daca raspunsul tau la aceste intrebari este da, atunci articolul „ Cum sa-ti cresti afacerea in 2020?” este scris pentru tine. Iti vom prezenta 8 lucruri pe care daca le vei aplica in afacerea ta, vor da cu siguranta rezultate.

 

1. Incurajeaza-ti clientii sa ofere recenzii afacerii tale

Reclamele traditionale au rolul de a atrage atentia posibililor cumparatori, dar pana a ajunge sa fie clientul tău mai este cale lungă. Inainte de a achizitiona un produs sau serviciu, clienții tăi vor sa stie parerea altora despre el si despre tine sau afacerea ta. Un raport recent arata ca 92% dintre cumparatori ezita sa achizitioneze un produs fara recenzii. Se cunoaste deja ca majoritatea dintre noi suntem mult mai dispusi sa cumparam un produs daca ne este recomandat de un prieten sau o cunostintă. Asadar, de ce sa nu profiti de acest lucru?

Tot ce trebuie sa faci este sa creezi cateva modalitati simple de a primi recenzii de la cumparatorii multumiti. De exemplu, poti solicita recenzii pe site-ul tau web si pe paginile de pe retelele de socializare. Recenziile video sunt cel mai la moda in acest moment, asa ca incurajaza-le.  Poti chiar sa oferi beneficii clientilor care lasa recenzii.

 

2. Ofera programe flexibile pentru angajati

Indiferent daca ai o duzina de angajati sau doar unul sau doi, poti spori performanta afacerii in 2020 schimband modul in care te raportezi la personal. Chiar daca nu-ti permiti sa cresti salariile angajatilor, sporeste-le satisfactia si loialitatea oferindu-le mai multa flexibilitate in munca. De exemplu, le poti permite să-si ajusteze ei programul sau le poti oferi o zi pe saptamana cand sa poata lucra de acasa. In timp ce majoritatea companiilor din Romania evita sa-si lase angajatii să lucreze de acasa, un studiu din Stanford a aratat ca angajatii sunt mult mai relaxati si dau rezultate mai bune privind anumite sarcini lucrand de acasa. Inainte de a te impotrivi acestei idei iti recomandam să faci o incercare!

 

3. Automatizarea sarcinilor

Adesea, intreprinderile mici sunt obligate sa opereze cu un numar limitat de angajati. De aceea, se recomanda automatizarea anumitor sarcini prin soft-uri dedicate, soft-uri care opereaza cu asistenta umana minima. Automatizarea poate usura si eficientiza o gama larga de sarcini, inclusiv de contabilitate, fiscalitate, email marketing, marketing si chiar servicii pentru clienti.

Drept urmare, tu impreuna cu angajatii tai va puteti axa exact pe sarcinile care necesita o implicare umana mult mai accentuata.

*Daca vrei sa aflii mai multe despre automatizarea sarcinilor, citeste si articolul nostru: Evolutia Inteligentei Artificiale In Cadrul Business-urilor .*

 

4. Profita de retelele de socializare

Ca si antreprenor, probabil stii că retelele de socializare ofera o oportunitate valoroasa de a-ti construi marca si de a interactiona cu clientii. Totusi, asta nu inseamna ca utilizezi aceasta resursa la maximum. În timp ce peste 80% dintre IMM-uri folosesc in prezent Facebook-ul, doar 48% isi promoveaza serviciile pe Instagram. In functie de produsele si serviciile pe care le comercializezi, este posibil sa ai un impact mai mare intr-un mediu mai vizual, cum este Instagram-ul .

Cu toate acestea, nu este suficient sa iti faci publicitate online. Ca si proprietar de afacere ar trebui să vorbesti in mediul online despre brandul tau, misiunea, obiectivele si implicarile companiei in activitati sociale . Scopul este sa ramai in mintea urmaritorilor de pe aceste rețele, astfel incat sa se gândeasca la tine data viitoare cand vor dori sa faca o achizitie.

 

5. Foloseste-te de promovarea încrucisata

Mai stii zicala „…unde-s doi puterea creste.”? Ce-ai zice sa incepi sa tii cont de ea? La fel ca si in cazul recenziilor, recomandarile făcute de o alta companie referitoare la produsele sau serviciile tale iti pot aduce mai mult decat un plus de imagine. Incearca sa gasesti companii din sectorul tau de activitate, sau companii complementare, cu care sa nu fii in concurentă directa si sa incercati sa va promovati reciproc. Aceasta strategie da rezultate bune pe retelele de socializare si este o strategie de tip win-win, unde ambele companii implicate au doar de castigat.

 

6. Recompensarea loialitatii.

Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că gasirea unui client nou costa compania de trei ori mai mult decat pastrarea unui client actual. De aceea, daca doresti sa-ti  dezvolti afacerea in timp ce-ti cresti si profitul in 2020, fa din fidelizarea clientilor o prioritate.

De exemplu, gandeste-te sa oferi beneficii si recompense clientilor care achizitioneaza in mod regulat produse sau servicii de la tine. Aceste recompense au scopul de a incuraja clientii sa te aleaga pe tine si nu concurenta. Intreprinderile mici pot face vanzari semnificative prin crearea unui program de fidelizare.

 

7. Creeaza-ti lista de email-uri

Cum sa-ti cresti afacerea in 2020? Unul dintre cele mai bune raspunsuri este: Email Marketing. Marketingul prin email este unul dintre cele mai bune si mai accesibile moduri de a-ti dezvolta afacerea. Daca nu ai o lista prea bogata de email-uri, poti incepe prin a insera pe website-ul tau un formular de abonare la newsletter. Totodata, asigura-te ca oferi clientilor continut util, astfel incat acestia sa aiba un motiv pentru a-ti deschide e-mailurile. Este posibil să doresti chiar sa segmentezi lista de e-mailuri, astfel incât persoanele abonate sa primeasca un continut cat mai relevant nevoilor lor. In plus, poti recompensa abonatii cu avantaje precum ebook-uri, cupoane si oferte in schimbul abonarii.

 

8. Asculta-ti clientii

Cand lucrezi de ani buni, este usor sa crezi ca stii ce se vinde si cum sa iti comercializezi produsele si serviciile. Dar dacă faci lucrurile in acelasi mod in care l-ai facut intotdeauna este posibil sa nu obtii intotdeana aceleasi rezultate. Produsele sau serviciile pe care le vinzi pot fi pe partea descendenta a ciclului lor de viata sau este posibil sa existe un numar semnificativ de clienti la care nu ajungi din cauza strategiei de marketing utilizate. Pentru a afla despre aceste probleme, cere intotdeauna feedback clientilor sau potentialilor clienti.

Intreaba-i ce le place, ce nu le place, de ce  au nevoie si ce i-ar putea convinge mai usor sa cumpere produsul tau. Contacteaza-ti fosti clienti si pune-le intrebari similare. Cu cat afli mai multe despre nevoile si preferintele clientilor, cu atat vei putea să-ti dezvolti afacerea mai bine.

 

 

Speram ca-ti vor fi utile aceste sfaturi in dezvoltarea afacerii tale. Daca ai si tu alte sfaturi despre cum sa-ti cresti afacerea in 2020, te rugăm sa ne lasi in comentarii ideile tale.

Posteaza un comentariu